2008. július 22., kedd

Pour les Dames

A bolt előtt elkerítettek egy parkolórészt kizárólag női vásárlók részére. Nem, ez nem mozgássérült, kismama, vagy nagycsaládos parkoló, hanem kimondottan női parkoló. Másfélszer nagyobbak benne a helyek mint rendesen és közel van a bejárathoz, méghozzá épp ahhoz a bejárathoz, amelyik mellett közvetlenül nyílik a toalett.
Egyelőre ideiglenes, tesztelik a rendszert, gondolom előbb megvárják a helyi szüfrazsettek első rohamát, és ha majd az összeset leláncolták a megkülönböztető oszlopokról, és megetették őket az éhségsztrájk után, akkor állandóra is elkezdhetik felfesteni a vonalakat*.
A parkoló mindenesetre már hajnali háromnegyed kilenckor (ekkor nyitnak ugyanis az összes boltok) tele volt színes kis női autókkal, mindegyik ferdén állt, az enyémet is beleértve, bár én direkt álltam ferdén, mert nem szeretek kilógni a sorból, és még így is volt vagy fél méternyi hely a Dönci körül mindenhol a vonalon belül. Csúcs!


*Aztán az is lehet, hogy nem az emancipáltakra várnak, hanem csak azért nem vesződnek vele, mert pár éven belül úgyis elfogy az összes olaj, és mivel a szemét olajcégek eddig az összes alternatív üzemanyag feltalálását megakadályozták, és bezúzattak temérdek elektromos autót (erről folyt.köv. bővebben), úgyis előbb lesz szükség fedett biciklitárolóra, mint autóparkolóra. Már ha ugye lesz mit venni a boltban egyáltalán.

9 megjegyzés:

Rebelle írta...

És mivel jelölik h. "Csak nőknek"?
Mert a mozgássérülteknek fenntartott parkolók jele nemzetközileg ismert (bár idehaza nem sokan veszik figyelembe), de vajon mi a nők nemzetközi jelölése?
Kép nincs?

R.

Mademoiselle írta...

mondom, még ideiglenes, ezért egy tábla áll az elkerített rész előtt, ami elmagyaráza, hogy mi ez az új módi.
Nem'tom, lehet hogy egy olyan szoknyás figura lesz fölfestve rá, mint ami vécéajtón van, nem? Egyszer láttam már ilyet különben egy németországi autópályapihenőben (mindig ott vannak a legjobb dolgok), de elfelejtettem mivel jelezték, de arra emlékszem, hogy teljesen egyértelmű volt.

Rebelle írta...

Megtaláltam:
http://www.flickr.com/photos/kamikaz/2255440766/

Mademoiselle írta...

ááááá ez lesz az!!
hogy találtál róla képet? én is kerestem pedig, gondoltam biztos nem az első ilyen parkoló Franciaországban, hátha más lefotózta, és tényleg! :-)

Rebelle írta...

A posztod címét kopiztam be a gugliba, mivel francia nyelvtudással nem rendelkezem. :D
Gyors vagyok, mi?

Mademoiselle írta...

bah, nekem ez eszembe se jutott...

Mademoiselle írta...

óóó én is beírtam, és ott találtam a fütyis Brad Pittet... ;-)
hihihi

Rebelle írta...

Hol?????? >:))

Ezt is találtam neked, bár a minapi nonfiguratívok után kicsit elbizonytalanodtam, h. fog-e tetszeni:
http://shop.camper.com/product.camper?opcion=20740-001

Mademoiselle írta...

Rebelle, nem váltottam én személyiséget, csak arról van szó, hogy pár éve volt egy ilyen hobbim, és most kiraktam a képeket. C'est tout!
Nagyon édes topánok :-)