2007. április 10., kedd

Ez meg az, meg nyúl is


A nyúlünnep röviden összefoglalva a masszív önrombolás jegyében telt. Kezdődött ugye azzal, hogy betegre fagyasztottam magam szombaton, aztán vasárnap beállított egy ismerősünk meg a süteménye, amiről már csak utóbb derült ki, hogy dió van benne, amire én történetesen allergiás vagyok, és nem telt sok időbe, hogy megjelenjenek a fejemen az első kiütések és felmaródjon a szájpadlásom. Hétfőn meg hűsítendő a szájfájásomat behabzsoltam nemkevés csokikekszes-csokikrémes-csokifagyit, amitől még jobban elkezdett fájni a torkom. Na jó-jó... én is tudom, hogy csakis az én hibám, de mégis milyen férfi az olyan férfi, aki kedvencfagyit hoz a boltból, miközben otthon haldoklik a náthásabbik fele. A hab a tortán mégis az volt, amikor a fagyisdoboz szorongatásától kijött a hidegallergiám. A hidegallergia nem kamu ám, tényleg létező valami, és felettébb kellemetlen bír lenni*.
Szóval miközben hétfő este literszámra vedeltem a kalciumos pezsgőtablettát mézes citromosteában, kelletlenül konstatáltam, hogy csak egy puhány városi képződmény vagyok, és ha kiraknának egy erdőbe, hogy boldoguljak ahogy tudok mint valami vadember vagy indián, akkor még egy hangyabolytól sem tudnám megvédeni magam, és gyakorlatilag az első órában felfalnának a vadállatok. Vagy a hangyák. Vagy megfulladnék a növényektől. Vagy a támadó vadállat szőrétől... Jaj de szánalmas vagyok!

Azért volt jó is. Például a vasárnap az jó volt, amikor elrejtettem legalább ötven csokitojást itt-ott a lakásban az Emberkém keze ügyében, és ezért darabonként bezsebelhettem legalább három-három csokiillatú puszit.

Ja!... és az allergiáról jut még az eszembe, hogy elkezdtek itten levetíteni egy olyan valóságshow-t, amiben összegyűjtenek egy tucat szuper macsó férfit, a drabális, szőrös, fingós-böfögős, izzadós hö-hö fajtából, és nemtomhány hét alatt megpróbálnak egy másik tucat illatos, habos-babos ruhás, balettcipős, ragyogó szemű virágszálat faragni belőlük. Aztán amelyik túléli, az kaphat egy kevéske pénzt és még több erkölcsi elismerést... nos, remélem az arcukat is gyantával szőrtelenítik majd. Szenvedjenek meg az elismerésemért... höhöhö!

*Főleg csalánkiütéssel jár, kivéve a tenyéren, ahol kemény fehér bőralatti hólyagok vagy csomók nőnek, és fájnak. Ha melegre kerül az ember, akkor tíz perc alatt elmúlik az egész, csak még egy ideig ég és viszket, de nem marad nyoma. Szerencsére. Olyankor kalciumot kell szedni, és nincs gond. Mármint nálam nincs gond, mert nekem ez viszonylag enyhének számít, mondhatni csak a kültakarómat érinti a betegség, télen fel kell öltöznöm alaposan, és nem fürödhetek tengerben vagy tóban, de van olyan akinek olyan súlyos ez az allergia, hogy ha például beugrik egy kicsit hűvösebb medencébe, akkor a egyszerűen megáll a szíve. Elég ritka, de létezik. Az allergológusom például előttem nem is látott eleven hidegallergiást, és emiatt percekig kellett egy-egy jégkockát szorongatnom a rendelőben, mert nem akart úgy elengedni, hogy nem látta a tenyeremet a saját szemével.

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Fú, akkor látom neked is bőven kijutott az allergiákból! :/

Mademoiselle írta...

Hát szerencsére azért nem életveszélyes mennyiségben :-) Allergiás vagyok a dióra meg a banánra, meg ez a hidegallergia is van, meg magyarorszégon végigtüsszögtem az augusztust a gyomok miatt, de azzal itt egyáltalán nincs problémám, és ezenkívül még kozmetikai kenceficékre is az vagyok kivéve a niveát meg az eviant, de az inkább vegyszerérzékenység. Másra nem :-)

Te mire vagy allergiás?

Névtelen írta...

Nekem sem annyira vészes, de azért van.. Korai fák, fűfélék, parlagfű, házipor, ezekre nagyon. És lassan eljön a gyógyszerfeliratás ideje, már napok óta érzem :( Ja és nem ehetek mézet, meg fehérrépát, nem ihatok kamillateát.
Nem jó dolog ez az allergia!

Névtelen írta...

Figyi! A Majkát nem lehetne benevezni ebbe a valóságshowba? Ráférne egy kis faragás!

Mademoiselle írta...

melyik is az a Majka? Az a valóvillás? Jó ég, az még működik a sóbizniszben? :-o

Névtelen írta...

A dióra én is meglehetősen allergiás vagyok. Meg a méh- és darázscsípésre, sőt még a szúnyogéra is. kozmetikai cuccok egy részére szintén, bár az nem olyan vészes.
Jobbulást!!! :)

A Majka az a ValóVilágos tahó, igen. Naná, hogy benne van még a sóbizniszben. :S Van olyan műsora pl, hogy Vad Csajok (=éjjel mászkál valami nagy autóval meg kamerával, és csajokat vesz rá arra, hogy vetkőzzenek le előtte - sikeresen), meg olyan is van, hogy Cool A Verda (=ez meg autótuningos műsor, ahol tkp nem is tudom, hogy mi az ő szerepe,m csak van, mert ugye ő a Majka). Több műsoráról meg nem tudok, de biztosan van még... :S

Névtelen írta...

Hogy kerül a csizma az asztalra?????
Sosem gondoltam volna, h. Mamzelle blogján Majkáról lészen diskurálva! :)
R.

U.i.:Szerintem a pasik az első gyerek felnevelése során rájönnek, h. a dús mellszőrzet gyantával történő eltávolítása kismiska lehet a szálanként történő kitépkedéshez képest!!!!! :) :) :)

Mademoiselle írta...

Hát én se gondoltam volna R. :-))) Bár egyszer említettem már a Kozsót, de csak érintőlegesen :-)
http://href.hu/x/2jvx

Az utóriratot tapasztalatból írod? Mármint úgyértem az Embered tapasztalatából? A manó már tép ahogy csak bír? :-)))

Névtelen írta...

"Azért volt jó is. Például a vasárnap az jó volt, amikor elrejtettem legalább ötven csokitojást itt-ott a lakásban az Emberkém keze ügyében, és ezért darabonként bezsebelhettem legalább három-három csokiillatú puszit."

Ugyanez volt nálunk is, csak Zs. nem ötven, hanem kb. 15 csokitojatot rejtett el.. (..kicsi a lakás... XD )

Az első: Sikoly! (ÁÁ! Ezmiez?!? :)) ) 2: ..ööö..van még több is?? :D 3: Igen, van!! :))) ..stb.. A hatodiknál már tapsikoltam, 12-nél ugráltam, az utolsókkal pedig megszenvedtem (..hmm..hol lehetnek..?!)

Puszit nem kapott túl sokat cserébe az ÉN EGYETLENEM (izgatott voltam, és majd' elfelejtettem), kb összesen vagy 3 csókot.. (DE: mást igen, illetve: folyt köv ma este!)

Pussz, és allergia-ügyileg gyógyulást/jobbulást,
Kedves M!