2008. február 10., vasárnap

Update: orrlikdugesz

Nem csak a képzeletemben létezett ám az az orrlikdugesz, és ezt azért állíthatom ilyen biztosra, mert az éjjel, sok viszontagság után végre-valahára kiugrott!

Hajnali háromig vártam a sós víz hatását és számoltam a báránykákat, de ez a harmadik álmatlan éjszaka végleg cselekvésre késztetett, úgyhogy felkeltem, és megettem egy egész hagymát, aztán utánaküldtem még egy evőkanál erős tormát és ugyanannyi dijoni mustárt, aztán ettem még egy adagot belőlük, ezúttal összekeverve koktélnak, hogy még ütősebb legyen, de még csak a könnyem se csordult ki tőle, még az ízét sem éreztem egyiknek se. Na akkor kattantam be, és elkezdtem frissen őrőlt feketeborsot tuszkolni az orromba, meg holland kakaóport, meg finomlisztet, de nem sikerült tüsszenteni, aztán csak fújtam-fújtam ahogy csak bírtam, de azt azért abbahagytam, mielőtt agyvérzést kaptam volna.
Végül gondoltam hogy ennek a kamillateás inhalálásnak adok mégegy sanszot, elvégre az sem árt ha megiszom, meg egy kicsit borogatom vele az arcomat és a szememet, úgyhogy bekapcsoltam a Váratlan utazást, és elmerültem a lábosban. Aztán annál a résznél, amikor Sara és Felix úgy dönt, hogy a nagybátyjuk vámpír, és elkezdik figyelni rajta a vonatkozó tüneteket, én éppen vattával próbáltam teát pumpálni az orromba, és akkor tüsszentettem egy akkorát, hogy azt hittem, hogy az agyam is kirepült a helyéről - különben ez volt az első tüsszentésem már három napja - de miután megvizsgáltam a zsebkendőt, kiderült hogy mégsem az agyam volt az, hanem az a gusztustalan sárga, hatalmas kemény váladékcsomó dugesz, és 15 csodás másodpercen keresztül teljesen tisztán tudtam lélegezni az orromon keresztül, majd további 15 másodperc alatt visszafejlődött egy másik dugesz, én legalábbis ezt hittem, és rezignáltan kezdtem keresni egy elég éles kést, gondolván, hogy a további dugeszoktól egyszerűen megszabadulok az orrommal együtt. Szerencsére erre mégsem volt szükség, mert hirtelen elkezedett zubogni a könny a szemeimből, de szó szerint zubogni, és hirtelen kilencet hapciztam egymás után, és utána se kaptam levegőt, de az már másféle dugulás volt, gondolom sokkot kapott a nyálkahártyám, és legalább az ötszörösére duzzadt.

A éjszaka levezetéseképpen még áztattam egy kicsit az arcomat a kamillateában, és literszámra ittam is a frissenfőttből, és lassan-lassan elkezdtem újra lélegezni, és sikerült aludnom is egy kicsit. Most állandóan pipilni járok, fáj a fejem, a torkom, az orrom, a szemem, a fülem és a tüdőm, és egy kicsit még mindig lázas vagyok, de részlegesen újra kapok levegőt csukott szájjal is, és most előszőr érzem napok óta, hogy azért lehet hogy mégis megmaradok.

9 megjegyzés:

Rebelle írta...

Na, hát a kezelés elcseszése ott kezdődött, amikor mindenféle, a normál szöveti ozmolaritásnál alacsonyabb ozmolaritású löttyött nyomattál az orrodba. Ha még emlékszel fizikaóráról a féligáteresztő hártyás kísérletre, amikor az üveghenger belsejében megemelkedett a vízoszlop magassága, mert a benne lévő töményebb cukoroldat vizet szívott magához a külső edényből. Szóval az orrnyálkahártyád ugyanígy inkább még jobban bedurrant a sok vizes folyadéktól és lezárta az arcüregekbe vezető nyílásokat. Az arcüregekben termelődő nyálka nem tudott kijönni. Amikor végre lelohadt a nyálkahártya, akkor ez ürülhetett egyszerre.

Orrnyálkahártya lelohasztásra a bioverzió a Sterimar (de szerintem inkább csak a dedek taknyának elfolyósítására elég), a hatásosabb az érszűkítőt is tartalmazó orrspray (de ezt nem célszerű 4-nél többször használni naponta, mert visszahatásként másodlagosan ő is bedurrantja a nyálkahártyát!), a nagyágyú a szteroidos orrspray, de az szimpla náthánál felesleges.
A szénsavmentes ásványvíz, citromlé és egyéb vackok csak rontanak a helyzeten (pláne a bors és hasonlók!)!
Azt csodálom, h. nem eredt el az orrod vére!

Mademoiselle írta...

Jó' van már no! Nem köllene annyit piszkálni engöm, doktorasszonyság!

Rebelle írta...

Csak olyan jót röhögtem, h. mennyi mindent voltál képes felnyomni az orrodba ahelyett, h. a Zuradat elszalajtottad volna egy nonstop patikába orrcseppért! :)
Legközelebbre SOS segítségként inkább töményebb sóoldattal próbálkozz! Az kigyűjti a vizet a beödémásodott szövetekből, és átmenetileg javít a helyzeten. Szauna nincs a környéken? Lehetőleg befagyott tóval, ahogy a finnek csinálják. :)

Mademoiselle írta...

Egyébként elárulom, hogy a sóoldattal szúrtam el a legtöbb időt, legalább hat órán át vártam a hatását, és fecskendeztem be újabb és újabb adagokat, gargarizáltam vele meg minden, pont az ozmolaritása miatt.

És kétféle orrspray is volt itthon az egyik a nagyágyú, a szeroidos, de az orrdugeszemnek az meg se kottyant, de azt nem mertem túl sokszor használni. A másik is ugyanolyan nudli volt, befujtam, feküdtem vele égnek meresztett orral vagy negyed órát, hogy hasson, aztán felültem, és kifolyt az orromból, úgy ahogy befújtam :-)
Elhiheted, hogy minden ésszerű módszert kipróbáltam mielőtt nekiálltam dühöngeni :-)

Csak most, amióta kirepült a dugesz, azóta hat a spray ha kicsit bedugul.

Rebelle írta...

Írtam mailt a citromosodra! Szólj, ha megkaptad!

Rebelle írta...

Jobban vagy?

Mademoiselle írta...

Csak egy kicsit :-( Még mindig fáj az egész kislány

Névtelen írta...

máskor a könyvekről írj ennyit... :D
murci

Mademoiselle írta...

Ez nem irodalmi blog Murci :-)
Ha majd' egy hétig csak az orrdugulásom foglalkoztat, akkor az orrdugulásomról írok.