2007. május 22., kedd

Ez most egy néma segélykiáltás...


... hogy valaki rugdosson már el engem egy fogorvoshoz. Mert magamtól nem megyek az fix. Pedig nagyon fáj már a fogam, mostmár nem csak esténként hanem egész nap, és a 3 cataflam/hour se dolgozik kielégítően. Az emberemnek (aki ritkán olvassa blogom, szal van még egy kis időm mire kiderül) eddig nem mondtam el, mert tudom hogy az első dolga lenne időpontot kérni a dokitól, de azt is tudom, hogy akkor perceken belül kezdetét venné az első gyökérkezelésem, attól meg jobban rettegek, mint egy vérfarkastól. Azért feltűnés nélkül kikérdeztem, hogy milyen volt az ő gyökérkezelése, és túlságosan életszerűen írta le a kiállt borzalmas kínokat és gyötrelmeket, én meg mégiscsak egy gyáva kukac vagyok.
Fáj a fogam! Morcos vagyok. Rebelle, nem tudnál megtávgyógyítani? Mi történhet az arcomban, ha mondjuk még egy hétig nem szólok a fájásról? Télleg begyulladhat az egész fejem?

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ezt most nem mondod komolyan! Tessék szólni az embernek, és minél előbb túlesni rajta! A fogfájás is kemény dolog, de a gyomrodnak se tesz jót napi 3 cataflam.

Névtelen írta...

Hát kétesélyes a dolog;vagy meggyógyul magától (én egyszer Tunéziában 3-4 napig algopyrinen éltem, meg erős agykontrollon, úgy fájt a fogam aztán 3-4 nap után elmúlt teljesen ) vagy tovább romlik , és felpüffed, csonthártyagyulladás, meg egyebek. Ebben is volt részem (egy másik fogammal). De ezen már csak doki segíthet.A döntés rajtad áll.

Névtelen írta...

BE!!!!!!!!

R.

Névtelen írta...

Na bővebben:
1. Cataflamból max. NAPI!!!!!4-et célszerű fogyasztani!!!!!! 4-6 óránként, nem sűrűbben!!!!!!
Szétcseszed a gyomrod és a véralvadásod!
2. A fájdalom természetesen el fog múlni, ha a pillanatnyilag éppen döglödő fogbélben végre elhal az ideg.
DE! onnantól a dolog időzített bomba! Idő kérdése, h. a döglött fogbél mikor fertőződik be bacikkal és gyullad be körülötte a csont! Mindig a legrosszabbkor!!!!
3. Igen valszeg gyökérkezelni kell, de ha nálunk elérhető olyan anyag, mely a fogba helyezve kíméletesen és gyorsan elöli a fogbelet (Depulpin), h. utána a gyökérkezelést már fájdalommentesen meg lehessen csinálni, akkor a tőlünk nyugatabbra élő fogorvosnak is ismernie kéne ezt az anyagot! Kérdezz rá!!!!
4. A gyökérkezelés korrekt módon, csak rtg mellett kivitelezhető (min. 3-4 rtg/ kezelés!), szerintem ne várd meg vele a legközelebbi zebrát!
5. Hejj! Ha a kezem közé kaphatnálak!!!!!!! Egyből más lenne a véleményed a fogorvosokról!!!! ;)
6. Most kérdezz rá a párodra, h. milyen volt a gyökérkezelés, mert NEKED fáj a fogad! Már nem fog túlzásokba esni!
7. Irgumburgumaztakutyafájáttessékazonnalbejelentkeznimertelporolomafenekedetvirtuálisan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rebelle

Pirikenagyi írta...

Milyen érdekes, még itt is vannak irigykedő és kárörvendő hozzászólók - természetesen névtelenül.

Kedves Rebelle! Ha jól vettem ki együttérző soraidból, nem áll messze hozzád a fogorvoslás todománya! Lécci írd meg elérhetőségedet, legközelebb felkereslek. Még nem fáj egyik fogam sem, de szeretem az ilyen hozzáállást. Üdv.: Pirikenagyi

Mademoiselle írta...

Pirikenagyi, kire gondoltál kárörvendő hozzászólás alatt? Mert én nem látok olyat :-O
Ha a "BE!!!"-re gondolsz, az nem kárörvendő ám, hanem az a Rebelle "Begyulladhat Bezony!!" tartalmú rövidített és enyhén felháborodott hozzászólása. Hja, fogorvos a lány, tudja mit beszél, én meg tudom, hogy jót akar :-)

Najó, este bevallok mindent az emberemnek. Aranyosok vagytok, hogy aggódtok értem :-) Azért a 3 cataflam per óra csak költői túlzás volt, nem szedek annyit. És nincsen feldagadva meg ilyesmi, csak fáj mint a fene. Főleg ha fekszem, ezt nem is értem.

Névtelen írta...

Pirikenagyi!

Perpillanat kivontak a forgalomból (8 hónapos és megy, mint a mérgezett egér! :) ), de ha visszamegyek dolgozni, majd itt tudatom mindenkivel! :)

Mamzelle!

Pontosítsunk!
Ha hidegre érzékeny és élesen lüktet, főleg éjjel, akkor valszeg fogbélgyulladás. Ilyenkor még haldoklik az ideg. Ebben az esetben a gyökérkezelés hagyományos módszere esetén egy pillanatnyi erős fájdalmat érezhetsz amikor eltávolítják a fogbelet, de utána nem fog fájni!

Ha ráharapásra, kopogtatásra fáj és inkább tompán sajog, esetleg melegre érzékeny, akkor valszeg gyökércsúcs körüli gyulladás. Ez esetben az ideg már biztosan elhalt és a gyökérkezelés szinte biztosan nem fog fájni, mert már csak bacik vannak, élő ideg nem!

De a fogbélgyulladás bizonyos szakaszában már nehéz differenciálni, h. mire fáj, tudom. Biztosat csak a dokid fog tudni mondani!
Ne halogasd!

U.i.: A minap láttam filmet a ti kis vidéketekről, szívem szakadt meg! Annyira gyönyörű!
És én kihagytam a kenutúrát! De be fogom pótolni, ha a Csirkefogó már elég nagy lesz és rámszakad a lottó 5-ös!

Rebelle

Mademoiselle írta...

Hát ezt tényleg nehéz meghatározni, mert hidegre-melegre egyaránt érzékeny, délelőtt tompán fáj, este viszont élesen, és kocogtatásra, rágásra is érzékeny.

Névtelen írta...

1. tessék azonnal elmenni fogorvoshoz, vizsgálatra csak. Megnézi és megmondja, hogy mi a helyzet, mit kell csinálni. Döntés csak ezután.
2. Ne hagyjad romlani a fogad! Én addig hanyagoltam, hogy a fognyaki szuvasodás tályogig és szájsebészeti beavatkozásig fajult. Lehet, hogy most kellemetlen lesz, de később sokkal inkább az lesz! Ha el is múlna a fájás "magától" a bacik tovább rombolnak csöndben...

Mademoiselle írta...

Már megvan az időpont :-)... vagyis :-(

Szegény, komolyan meg kellett műteni is? És az nagyon fájt? Akkor mostmár kellően meg vagyok rémülve, hogy még örüljek is hogy elmehetek.

Amúgy azért félek ennyire a fogorvostól, mert egyszer egy nő még kiskoromban elmesélte, hogy egy sima tömésnél a dokinak félrecsúszott a keze a fúróval, és befúrt az arcába elég csúnyán, és bár akkor azt összeszájsebészkedték meg minden, normális esetben kiheverte volna, de nem tisztították ki rendesen, és belül a sebben elfertőzödött, és végül odáig fajult az egész, hogy át kellett szabni az egész arcát, mert az arcürege meg a csontjai meg mindene begyulladt, meg valami polipot is kapott asszem. És ez csak egy fogtömés volt. Na azóta rettegek.

Nahááát dr. Minorka, ezt a nicknevet már ezer és egy weboldalon láttam kommantokban (mindig a Vidor nagy napja jutott róla eszembe), de soha nem gondoltam volna, hogy hozzám is betévedsz. :-) Légy üdvözölve :-)