2010. augusztus 2., hétfő

frissensült

kenyér, annak van a legjobb illata...

7 megjegyzés:

Szecsi írta...

Guszta! A recept elkérhető?
Köszi!

stippistop írta...

úúú, énisénisénis! :o)))
köszönöm!

Mademoiselle írta...

Rendben itt van :-) aztán ha kipróbáljátok akkor szóljatok, hogy sikerült, jó?

600 gr liszt
1 pohár kefír
1 tojás (+1 a kenéshez)
1 tk só
2 ek olaj
2 dl tej
2 ek méz
20 gr élesztő

A tejet és mézet együtt langyosítom a tűzhelyen, belemorzsolom az élesztőt, és hagyom hogy végezze a dolgát saját maga. Közben kimérem a lisztet, egy tálban összekeverem a kefírt, tojást, sót, olajat, és miután az élesztő is felfutott, egybeöntöm az egészet, és nekiállok gyúrni gyúrni gyúrni, aztán még gyúrni, és amikor már szanaszét gyúrtam a karizmámat, még gyúrom egy kicsit, és csak akkor lesz kész. Ezt nevezzük dagasztásnak. Ha ragad a tészta, akkor nem lisztezem a tapadásmentesítés érdekében, mert az semmit nem ér, hanem beolajozom a kezem, azzal aztán klasszul lemászik rólaa a dzsuva, és összeáll a tészta.
Kétszer a duplájára kelesztem, aztán 8 részre darabolom, formázom, még egy kicsit kelesztem a tepsin, végül megkenem felvert tojással, megszórom szezámmaggal, és a 210 fokosra előmelegtett sütőben elég hamar készre sütöm. Nem tudom milyen hamar, de elég hamar.

Szecsi írta...

Köszi szépen!

stippistop írta...

úú, nagyon várom, hogy kipróbálhassam! köszönjük szépen! :o)

hedgie írta...

Hű, ez naggyon guszta!
Én is pont kenyéralakú csábításokra készülök, miután beszereztem a "the Italian Baker" című könyvet, tele van olyan receptekkel, hogy azt sem tudom, melyikkel kezdjem. Lehet hogy a tiéd lesz az első, hogy könnyítsek a saját dolgomon. ÷D

Mademoiselle írta...

jaj, felétlenül próbáld ki! Ez egy kicsit olyan édesdkés tészta lesz, kissé kalácsszerű, de nem olyna kifejezett kalács, mint a kalács. Foszlós, könnyű, és puha. Hamburgerzsömlének is szoktam használni.