2009. január 12., hétfő

Az ötkönyves játékba...

...engem Euthymia hivott meg a Lapszéléröl, aminek nagyon örültem, mert bár én hivatalból is összeirtam már a 2008-as kedvenceket, azért szeretek minden alkalmat megragadni a könyvajánlásra, hátha valaki pont az én ajánlóimból kap kedvet egy-egy könyv elolvasására.
Megmondon öszintén, hogy abból a vérrel-veritékkel kirostált 21-ből még nehezebb volt kizzadni csak(!) ötöt, de végül sikerült, úgyhogy ime a listám abc-rendben:

- Defoe, Daniel: A teljes nagy Robinson - Most látom, hogy ez valahogyan lemaradt a 21-es listámról, pedig nagyon fontos olvasmányom volt tavaly, sokat is szövegeltem róla. Aki be tudja szerezni, feltétlenül pótolja az élményt, amivel megrabolták!

- Karácsony Benő: Napos oldal - A legkedvencebbem mind közül, köszönet érte a Cipponak meg a Murcinak.

- Tamási Áron: Ábel a rengetegben - bár tulajdonképpen mindhárom Ábelt ideirhattam volna, hálás köszönet érte Tamásnak, aki stikában a legjobb könyveket ajánlja nekem!

- Mark Twain: Önéletrajz - Ezért is köszönet a Cipponak, nagyon sokat kaptam ettől a könyvtöl, Mark Twain sokkal jobb fej volt mint gondoltam, és nagyon is észnél volt abban a világban, amikor lehetett volna tenni valamit...

- Zita néni: Svédcsavar - Ez is a legkedvencebbem volt, egy magyar férfi... ... házaspár élményei Svédországban, élvezetes, olvasmányos, kaczagtató, egyszóval kiváló.

+1 ráadás Colette-től a Gigi cimü, ami valahogy szintén lemaradt, nem is értem, komolyan, újra felül kell vizsgálni azt a listát, mert nyilván elment az eszem, vagy ilyesmi.

Most fel kell kérnem öt másikat, hogy nyilatkozzon, igyhát legyen:
Kiváncsi lennék a Cippo, a Hedgie, a Rebelle, és a Kriszta kedvenceire, és bár nincs blogjuk, nagyon örülnék ha legalább itt a kommentekben kilistázná azt a bizonyos ötöt a Kiscsiga meg a Tamás, hogy további ötleteket lopjak... (mamzelle tudja hogy a kördéses játékok hivatalosan is hülyeségek, de most könyvekről van szó, úgyhogy most könyörgön néz az összes szemével, hogy ne utasitsák vissza... és megigéri, hogy nem megy oda a blogotokra esdekelni, megvárja mig ti tévedtek ide magatoktól... megigéri tényleg!)

19 megjegyzés:

márta írta...

Lássuk, én is kapok-e emailt, ha nálad kommentelek...

Mademoiselle írta...

Kaptál?

márta írta...

Nos, nem kaptam. Azér' ez nem igazság.

Mademoiselle írta...

Lehet, hogy az a "Followers" modul csinálja, amire feliratkoztam nálad? Nem tudom, erre még nem volt példa... (mamzellnek most leesett az álla)

márta írta...

Ez tényleg fura. Nem logikus, és például ha én kommentelek olyan blogokba, akiket "követek", nem kapok semmiféle mailt.

Mademoiselle írta...

Na elolvastam pontosan, hogy mit vakerálnak benne, és rájöttem, hogy ez egy olyan "nem birtuk emailileg értesiteni azt, akinek te kommenteltél, ugyhogy téged értesitünk"

Delivery to the following recipient failed permanently:
(itt volt az emilcimed, a freemailes)
Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error.
(aztán még blablabla, és a kommentem szövege)

márta írta...

Jaaaa. Pedig én is kaptam emailben értesítést, de hát ők tudják. ( És neked is legalább lett ilyen sok kommented ehhez a szép könyves bejegyzéshez. Meg is érdemled, mert én több könyvet is a te hatásodra olvastam el. )

Mademoiselle írta...

Tényleg? Dejó! Akkor már ezért is megéri irni (mamzellnek most örül a feje)

Névtelen írta...

Majd igyekszem, de most is éppen üvölt a csöppöm.......

Rebelle

Névtelen írta...

Szia, nagyon szépen köszönöm, hogy játszottál :)
Szép napokat!

Mademoiselle írta...

Rebelle, ok, puszi a csöppednek!

Euthymia, én köszönöm a meghivást! Tudod mennyit agyaltam rajta? Kiválasztani csak ötöt... rémes!

Kriszta írta...

Jó reggelt!
Köszönöm a felkérést :) Bár nekem majd azért kell agyalnom, hogy összejöjjön 5 db :( Szörnyű, mi?

A Napos oldalt meg most már feltétlenül beszerzem, több helyről dícsérik :)

Kriszta írta...

Kész az ajánlóm :)

kiscsiga írta...

Minden tetszik, amit olvasol, de ez fordítva valószínűleg nem igaz. :)
A tavalyi merítés klasszikusokban szegény volt, és elég eklektikus, továbbá töredéke a tiédnek. A listám is vegyes, fajsúlyban és stílusban egyaránt, nem rangsor:

A. S. Byatt: Mindenem

Ian McEwan: Atonement. (Magyarul olvastam, de a többszörösen hatásvadász magyar címét nem szeretném leírni.)

Kazuo Ishiguro: Ne engedj el

Rakovszky Zsuzsa: A kígyó árnyéka
http://dia.pool.pim.hu/html/muvek/RAKOVSZKY/rakovszky00173_kv.html

Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége

+1, Jasper Fforde: A Jane Eyre eset, az ötletességért, az intertextualitásért, TTB beszélő neveiért, stb.

Benő írta...

Szia,
szóval az én listám, helyesen:
Goethe: Wilhelm Meister tanulóévei.
Schiller: Haramiák, Ármány és szerelem.
Cziffra György: Ágyúk és virágok.
Roberto Saviano: Gomorra. Erről a könyvesblogon olvastam, hogy jó, és nekem is tetszett, bár elég durva.
Széchenyi: Hitel. Ezt még csak most kezdtem el, de nagyon tetszik a stílusa... :-)
És +1, de ez nem szépirodalom, hanem vallás, de azért leírom, mert tetszett: Judith von Halle: Das Vaterunser.
És az Ábel is, de azt már Mademoiselle leírta... :-)

Üdv,
Tamás

Mademoiselle írta...

Fúúú, köszi köszi, de gyorsak vagytok (mamzelle most kelt fel, még csupa csipa, de nagyon örül)

Tamás, ezzel a Hitellel nagyon felbirizgáltál, nem hittem volna, hogy én valaha is lehetségesnek tartom majd, hogy a Hitelt elolvasom... a HITELT! (mert mamzelle tökbutának tartja magát az ilyesmikhez)

Kriszta, köszi! A Tajpant akarom akarom! Tök jó lehet.

Kiscsiga, ja persze nem tetszik nekem... látom ám az Evocation, hogy miket olvasol! (mamzellt nem lehet ilyen könnyen átvágni)
Köszi a listát, a Rakovszky-kötet nekem is tervbe van véve, de mostmár az időutazó feleségén is gondolkodom, annyi helyről hallom már hogy jó, szinte mindenki kilistázta aki csinált év végi kedvencolvasmányok-listát.

Kriszta írta...

Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésed :)

Benő írta...

Én tervbe vettem ezt a Hitelt, bár lehet, hogy nem lesz olyan érdekes, mert már nem olyan időszerű, meg főleg földbirtokosoknak írta stb. Nekem tetszik a stílusa, pl. "honunk szebb lelkű asszonyinak" ajánlja, kicsit fura, nem?
Én kijegyzetelem magamnak a mondatokat, amik tetszenek, majd elküldöm!
Ha olyat fordítok, ami kicsit uncsi, akkor néha olvasok közben ilyen "jóleső" szövegeket is. :-)

hedgie írta...

KÖSZI!